söndag 12 januari 2014

Bokbloggsjerka 10-13 januari

Det finns en massa roliga "utmaningar" i bokbloggarvärlden. Både läsutmaningar och annat, som till exempel Bokbloggsjerkan hos Annika. Det går ut på att svara på en fråga i slutet på varje vecka. Själva syftet med det hela är att bloggare och bloggläsare ska hitta varandra och hitta nya bloggar att läsa. Kul!

Den här veckans fråga är: "Tänker du delta i några utmaningar i år och i så fall vilka?"

Svaret är ja, det tänker jag, och jag har ju skrivit om det i det här inlägget. Egentligen är nog den främsta utmaningen för mig det här året att faktiskt börja läsa på riktigt igen. Att prioritera det! Och förhoppningsvis kommer bloggandet att hjälpa mig med det. Så det blir mycket läsning 2014, och övriga läsutmaningar kommer förhoppningsvis leda till att jag kommer att läsa mer världslitteratur, läsa nya författare och läsa varierat!

Dessutom vill jag försöka åtgärda det gigantiska antalet olästa böcker i min bokhylla. Min samlargen tar sig väldigt tydligt uttryck när det gäller böcker.

2 kommentarer:

  1. Samlargenen är väldigt utbredd bland bokbloggarna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkar så :D Jag har börjat bygga mitt bibliotek i collectorz också. Kommer att ta ett tag!

      Radera